Igår hade Homeland premiär av säsong 3, jag tänker inte säga äntligen för ärligt talas kändes det ganska mycket som det var i går man såg sista avsnittet av säsong 2? Antar att livet hunnit före för en gång skull. Hur som helst mycket föredömligt av SVT att köpa in och sända det endast en dag efter premiären i USA! Man minns ju tiden då det kunde ta flera månader innan ett program eller film kom till Europa, eller just det, så är det fortfarande..

Image

Då Homeland från början varit en solklar tv-klubbsfavorit så kommer ju även denna säsong att avverkas på klubbmöten i det verkliga livet och därför är jag väl inte helt fri att yttra mina åsikter än. Men bara lite. Så here goes: Första tanken är att jag känner mig lite besviken, eller rättare sagt snuvad på konfekten. Varför? Homeland är ju de stora gesternas serie och jag tycker helt enkelt inte att det hände tillräckligt mycket juicy stuff i första avsnittet. Det har gått två månader sen sist och Brody är fortfarande på rymmen och Carrie har slutat ta sitt litium, så klart.  Det som fångade mig mest var nog vad som hände i slutet, att Saul hängde ut Carrie inför utskottet, wtf? Hoppas han har en högre plan för det där kändes inte riktigt trovärdigt. Han ska ju stå på hennes sida, alltid. Inte OK.

/Pernilla