Jag har alltid tyckt att det går alldeles för mycket hemmafixarprogram på tv, se Äntligen hemma eller Room Service eller vad som helst som går ut på att göra i ordning hus. Men nu har jag förstått tjusningen! För vem har egentligen råd att låta svindyra hantverkare fixa allt? Fick en smärre chock efter att ha fått räkningen på 3 timmars “jobb” där de egentligen inte gjorde någonting, åtminstone inte till det bättre. Och det trots rotavdrag. Så därför välkomnar jag allt som kan främja diy-kulturen! Av någon anledning känns det tyvärr just nu som ett oöverstigligt jobb att riva ner taper och måla över den fula färgen i hallen men där drar jag mitt graviditetskort (jepp! En hel månad till har jag den rätten) men jag tänker att till våren, jäklar vad det ska grejas! Vill dock förtydliga att jag inte behöver instruktioner av Martin Timell över hur man målar en hall, tänker på de där större projekten typ riva en vägg och sådant spännande!  Önskar dock att jag även kunde ta till mig lite pysseltips men det går bara inte, jag kan inte ta det på allvar när man gör om en vanlig galge till en “barngalge”. Är det på riktigt?! Men vem vet, jag kanske hänfaller åt den mörka sidan snart jag med..
/Pernilla