Hösten har varit hektisk och både bloggandet och tv-tittandet har blivit lidande (om man bortser från det väldigt märkliga i att titta på det random valda avsnitt av diverse serier alla flygbolag har i sitt utbud. Men hey, nu kan jag ju säga att jag sett både Modern Family och New Girl..). Men ja, nu har jag gått och blivit sjuk och ligger hemma på soffan och ömkar mig med lite tv-tittande. Förutom att ha kommit ikapp mig på den briljanta klubbserien Homeland (redan halvvägs in i säsongen, det får inte vara sant!) så har jag också tagit mig an säsong två av Revenge. Fortfarande glossigt som ett nummer av Elle och med fler intriger än vilken dagtidssåpa som helst, men ser man flera avsnitt i rad så är det riktigt spännande, inget trampande på stället precis. Dock frågar jag mig vad CSI hade sagt om Revenge-polisernas insatser när de gång på gång köper Emilys iscensatta brottsplatser. Forensic evidence, någon?

Innan Glee tog sitt höstuppehåll hann jag med att döma ut New Rachel, älska allt som händer i New York och tycka bättre om låtarna på Spotify än i själva avsnitten. Elementary fick sin chans men fångade bara halva mitt intresse, kändes lite som om charmen försvann med de brittiska omgivningarna. Jag har också hunnit förundras över Downton Abbey-hetsen (jag som vanligtvis älskar kostymdramegenren fattar inte riktigt storheten?), fått för mig att jag var sugen på att se lite Frasier (jag hade fel), lite Gilmore Girls (jag hade fel) och lite Vänner (har inte testat ännu). Men först på agendan står Revolution!

 

/Linde