Har äntligen tagit mig för att se första avsnittet av Revolution och jag är faktiskt inte helt oäven, trots den stundtals ganska hårda kritiken det har fått. I korta drag handlar det om att elektriciteten en dag plötsligt försvinner, utan förvarning. Sedan hoppar man 15 år framåt i tiden, det finns fortfarande ingen förklaring om vad som skett men människan har anpassat sig till att leva ett mer tillbakadraget liv i små byar där man jagar och lever som på den gamla “goda” tiden. Men det finns också en baksida (till) och den kastas vi in i direkt då en familjs liv omkullkastas när militären kommer till byn och kräver att en av männen skall följa med dem. De tror att han har något att göra eller eventuellt har en förklaring till att elekticiteten har slåtts ut.

Mer vill jag tyvärr inte skriva eftersom vi har tv-klubbsmöte i veckan, och jag vill inte spoila för Linde och Johanna som jag misstänker inte har sett första avsnittet än, men jag tänker ändå att det finns viss potential, ni får bortse från min skrala introdukution och se själva i stället!  Gillar framförallt den oväntade vändningen i slutet, fick nästan lite Fringe-vibbar, ni som sett förstår kanske vad jag menar.. Men det kanske inte är så konstigt då det är J.J Abrams som är manusförfattare, hans serier tenderar ju att nästan gå in i varandra. Nu återstår väl bara att se om det är en av hans bättre eller sämre serier, hoppas inte på en ny Alcatraz!

/Pernilla