När man var liten hade man bara två kanaler, SVT 1 och 2. Inte så mycket att hänga i granen med dagens mått, men man var ju ganska nöjd med det, visste inget bättre. Sen när jag var i sjuårsåldern lanserades kanal 4 och i samma veva så flyttade vi till ett hus på landet med parabol och alla kanaler man någonsin kunde önska sig! Bäst var ju cartoon network och senare canal plus eller tv10000 som ofta hade skräckfilmstema. Jag minns framförallt en sommar då det var Fredagen den 13:e-maraton och jag och mamma satt uppe flera nätter i sträck med popcornskålen i högsta hugg. Fast eftersom min mamma är världens sämsta på att hålla sig vaken och titta på film (“jag vilar bara ögonen lite”) så var det i själva verket så att jag satt där själv och sen såg spöken och hockeymaskar i varenda vrå när det var dags att sova.

Jag är litegrann i samma situation nu. Vi har precis flyttat till ett hus ute på landet men skillnaden är att vi nu bara har SVT, kanal 4 och kanal 6. Än så länge dvs. Men hur som så bor vi inte längre 4 trappor upp i en lägenhet där inte så många läskiga saker kan hända utan i stället har vi bara ett plan och vem som helst kan egentligen bryta sig in här om den verkligen skulle försöka. Till saken hör att Alex kommer jobba natt två dagar i rad så ni kan ju gissa vad jag kommer se på för tv-program ikväll. Jag siktar på ofarliga program så som postkodmiljonären, där det värsta som kan hända är att någon får gå hem utan några pengar alls. Det ska jag nog kunna hantera.
/Pernilla