Det bästa med att faktiskt titta på tv, och inte bara se de serier man redan gillar på datorn, är att när man slötittar lite efter ett sent jobbpass så händer det ibland att man stöter på små guldkorn. Just ett sådant tycker jag att Ink Master Sverige är. Tillägget Sverige tyder ju på att det bör finnas någon internationell förlaga (när hittade vi någonsin på något eget liksom) men det måste jag helt ha missat. Kan själv tycka att det har blivit lite mycket med alla dessa tatueringsprogram som LA ink, NY ink och dess derivat men denna sortens program faller mig definitivt mer i smaken, jag gillar helt enkelt kreativa människor som tävlar mot varandra! Än har det bara sänts två avsnitt av säsong ett, och jag ar bara sett avsnitt två, så vi får väl se hur väl det faller ut men jag tycker det känns som ett ovanligt lyckat format hittills, till skillnad mot t ex svenska project runway som jag bara orkade se ett halvt avsnitt av för jag blev så irriterad över deltagarna och mannen som skulle axla Tim Gunns roll..
Men se själva vettja! Sänds på kanal 6 söndagar kl 23.35.

/Pernilla