Idag har vi säsongsavslutning på Carnivale. Sisådär 8 år efter alla andra. Det är något skämmigt och jobbigt över missade serier, dels för att man BÖR ha sett den redan men också för att det är jäkligt tråkigt med såna måsten. Förutom Carnivale betade vi även av The Wire för något år sedan, för att på nåt sätt göra rätt för oss. Såg nyligen ett blogginlägg där det var en som kritiserade Jessika Gedin för att hon inte läst Dostojevskij. Han kopplade alltså samman fördumningen av samhället med att programledaren för Sveriges största litteraturprogram inte läst en känd bok. Jag tycker givetvis att detta är helt oerhört bisarrt då jag anser att Jessika Gedin är oerhört kompetent, och detta oberoende av huruvida hon läst Dostojevskij eller inte, men samtidigt är det nog lätt att hamna i den fällan. Kanske är det lite så jag känner angående missade TV-serier, även fast Carnivale inte är lika mycket högkultur som Brott och straff.

Sen är jag jag oerhört mycket för själva metadelen av TV-tittandet, jag älskar ju att följa twitterflödet om en ny serie eller läsa långa recensioner i diverse bloggar. Det känns nästan lite torftigt att det är så lite skrivet om Carnivale, tydligen räcker det inte för mig att bara titta. Och då lägger vi ändå ner åtskilliga timmar på att analysera skiten när vi träffas. Därför är jag väldigt glad att Homeland är vår nya klubbserie. Så sociala medier, sätt igång och roa mig!!!

Förresten, har ni nåt tips på fler kvalitetsserier som man bör se men som glömts bort?
/Johanna