Efter en sommar mestadels fylld av dans (i tv-form då såklart) och några halvhjärtade försök att komma igång med fjärde femte (!) säsongen av True Blood så är jag redo för allt vad hösten har att erbjuda. I september rasar det in båda nya bekantskaper och gamla favoriter i tablåerna och följande står på min att se-lista:

1. Glee återkommer med en fjärde säsong och jag väntar med intresse på vilka karaktärer som blir kvar, och hur de handskas med den eventuella high school graduation-problematiken.

2. Revolution är TV-klubbens nya serie för hösten och det vi sett hittills bådar gott!

3. Från andra sidan atlanten kommer en copycat av den moderniserade Sherlock. Förmodligen inte lika bra som i BBC:s tappning, men med en kvinnlig Watson och en tvättäkta britt som Sherlock så kommer jag ge Elementary åtminstone en chans, kanske till och med två.

4. September avslutas med dubbla premiärer av andrasäsonger. Revenge, vars såpoperaintriger faktiskt aldrig tröttade ut mig i första säsongen, återkommer och jag bänkar mig återigen för smaskig hämnd.

5. Sist ut, och kanske bäst av allt, andra säsongen av Homeland. Pepp på det!

/Linde