Till skillnad från Johanna så längtar jag inte det minsta till några rutiner eller höstsäsonger! Jag är faktiskt ganska nöjd med att det inte går något jag “måste” se på tv just nu. Inte bara för att det finns så mycket annat man vill göra när det faktiskt är ljust och ibland lite varmt ute men också för att det är OS-sändningar i full gång! Jag är troligtvis den enda tv-klubbsmedlemmen som faktiskt tittar på och uppskattar sport-tv. Allra roligast var ju såklart banhoppningen och framförallt fälttävlan som ju var så sjukt spännande och där Sara Algotsson till och med tog silver men även friidrotten har någon särskild liten plats i hjärtat hos mig. Tyckte alltid det var jätteroligt att hoppa höjd och springa 60m och allt det där när man gick i grundskolan och fick möjligheten att testa lite av varje. Det är faktiskt något jag saknar nu i vuxna livet för nu ska man antingen vara skitduktig i det man gör och träna tusen gånger i veckan eller så är det korplagen man får hänga med.  Alex har försökt få med mig på någon slags öppen friidrottsträning på slottskogsvallen men jag är lite töntig och tänker att alla kommer vara så mycket bättre än mig och ja ni vet det där vanliga som man så lätt intalar sig själv, så det har det ju aldrig blivit något av. Och nu, när jag sitter här mer peppad är någonsin på att träna och komma i form, ja då är man gravid och otymplig och får ont bara av att gå i trappor. Nästa år kanske!

/Queen of procrastination