Jag hatar att börja varje inlägg med självhat och att jag inte förtjänar att vara en TV-klubbsdeltagare, men vad sjutton ska man göra när det är så himla sant. Men det har sina förklaringar (också ganska tröttsamt att ständigt förklara det): det är sommar =dåligt utbud + jag har ett barn som vaknar varje morgon med att skrika “BOMPA!”=sämsta kombon. Så vad gör man?

Först och främst längtar jag. Jag längtar efter september vilket betyder säsong två av Homeland och sista säsongen av Fringe. Jag längtar efter vardag och rutiner och att jag först då ska unna mig att se hela senaste säsongen av True Blood i ett svep. Jag är trött på den här sjukt opeppiga sommaren och förväntningarna på att något kul ska hända. Såna där förväntningar som gör att innesittande och TV-tittande känns lite futtigt. Hatar att känna mig futtig.

/Johanna