Förra veckan började TV3 sända Project Runway Allstar. Eftersom jag inte riktigt har haft tid att engagera mig och ladda ner skiten så passar det mig alldeles utmärkt att se ett avsnitt i veckan på TV istället. Men jag känner mig redan avig mot hela produktionen. Varför?  Jo,  TIM GUNN! Var är han liksom?! De kan inte byta ut honom sådär bara, halva nöjet är ju att mysa i hans “make it work” och “gather round designers” och den där bekymrat rynkade pannan han får när han försöker förklara för en designer att det hela kommer att gå åt fanders. Samtidigt inser jag ju hur patetiskt och märkligt kristdemokratiskt konservativt att vilja ha allt precis som det alltid varit. Hoppas Kenley vinner i alla fall (det sämsta är att det är lite väl lätt att faktiskt kolla upp om mina förhoppningar stämmer. Kommer väl troligtvis inte kunna hålla mig).

I övrigt är jag fan inte värdig en plats i en TV-klubb, tittar ju i stort sett bara på dåliga repriser (eller är det bara min konservativa ådra som inte vill ha nåt nytt?) och helgens nöjen var inget undantag. Den här gången klämde vi hela första säsongen av Mauro och Pluras kök, och trots att det är en körvfest utan dess like måste jag ändå erkänna att det är väldigt underhållande. Så nu vill jag inget annat än att laga trerätters och bjuda alla mina vänner på episka middagar. Hojta till om ni vill komma!


Och jag lovar att jag kommer vara påklädd

/Johanna