Äntligen börjar det dra ihop sig för säsongsavslutning! Ett avsnitt kvar som skall “avnjutas” i morgon em är det tänkt.  Det har verkligen varit en evighetsserie, tror att tv-klubben har diskuterat den i över ett halvår nu? Kanske till och med längre. I början med lite försiktiga hejarop men som snabbt byttes ut mot buande sådana. Visst var det kanske orättvist att sätta Homeland mot Once upon a time men lite krav måste man ju ändå ha? Jag tycker fortfarande att själva storyn är en bra idé men sen har den utförts på ett så märkligt sätt. I avsnitt efter avsnitt efter avsnitt har det bara dykt upp en bunt nya karaktärer där vi får se hur de levde i sagovärlden och vad som har hänt med dem i Storybrook. I.all.evighet. Hela avsnitt tillägnades tråkiga berättelser som oftast inte hade ett dyft att göra med själva handlingen mer än att presentera deras rollfigurer, något som kune gjorts på fem minuter snarare än 42. Och att sen hela tiden behöva se den där vedervärdiga ungen Henry tjata om samma saker och Emma som aldrig tror på honom kan ju göra vem som helst galen.

Nåväl.

Nu är det då kanske äntligen dags att knyta ihop säcken? Jag tycker ändå att de lyckades föra handlingen framåt lite bättre i förra avsnittet men jag är ändå tveksam till hur de ska hinna med allt i finalen? Nu kommer det visserligen en säsong två men den kunde jag inte bry mig om mindre, men nu när jag härdat ut så länge med den här serien så vill jag också se ett avslut. Kommer de tillbaka till sagovärlden? Vad händer med Regina? Henry? Hittar Snövit och charming tillbaka till varandra (blä!) och blir det happy ever after? Ja, ni förstår ju, jag kan knappt bärga mig!

/Pernilla