När jag skrev att jag inte hinner titta på tv längre var det givetvis lite av en lögn, jag hinner så klart med en hel del slötittande framför det vanliga tv-utbudet. Faktiskt finns det ett program som jag alltid försöker se om jag jobbar dagtid för då kommer jag nämligen hem i perfekt tid för Property ladder! Det går på kanal 8 kvart i fem på vardagarna och det handlar kort sagt om vanliga människor som försöker göra sig en hacka på att renovera hus. Man kan tro att det skulle bli tråkigt att se samma sak om och om igen, för det är litegrann som i Lyxfällan, att de gör samma fel varje gång och t ex inreder efter sin egna smak istället för vad som folk gillar generellt samt att de alltid har helt orealistiska förväntningar på budget, tidsåtgång osv, men varje program har sin egen charm ändå. Roligast är när de gör om och bygger ut stora hus, små lägenheter däremot är inte lika intressant. I och för sig imponerande att se vad man kan göra med ett litet utrymme för att ge illusionen av att lägenheten är större än vad den är.  Önskar själv att jag var lite mer krativt lagd på det viset, men har som tur är en begåvad storasyster som sköter det alldeles utmärkt!

OBS: Rolig kuriosa: Programledaren Sarah Beeny är alltid gravid, men hennes mage är olika stora varje gång. Undrar hur många barn hon kan vara uppe i nu?

/Pernilla