Alltså är så himla ledsen att jag missade Unga läkare som började idag på femman! Såg de sista fem minuterna och det verkade ändå lovande. Man kanske kan tycka att jag borde få nog av sjukhusmiljön på jobbet, men icke! Jag vill ha mer, och gärna med fler sjuksköterskor i fokus också! Hur mycket jag än gillar till exempel Grey’s anatomy så får den typen av serier en att tro att läkarna är gudar som gör precis allt i vården med patienterna medan det i verkliga livet är långt ifrån sanningen. Men vi kan väl låtsas att det är så då.

Hur som så verkar det vara lite av en boom i sjukhusserier nu, skrev ju för ett par veckor sedan även om AT-läkarna som går på SVT.  Tänker genast att det svenska måste vara bättre då det känns mer “på riktigt”, annars brukar man ju tycka att originalprogrammen är bättre, t ex som med Biggest loser där det svenska programmet är sjukt tråkigt medan jag alltid sitter och lipar till Bob och Jillian när de går på tv. Mycket kan man säga om USA men är det något som de är riktigt bra på så är det att skapa dramatik!

/Pernilla