Själv missade jag kvinnan i melodifestivalen som startade hela debatten om huruvida hår skulle vara äckligt eller ej. Egentligen tycker jag inte att det är en fråga som ens är värd att ta upp då det känns så självklart att alla givetvis får göra precis som dem vill. Om sen någon tycker att jag eller någon annan är äcklig skiter jag fullständigt i, det är högst troligtvis inte någon jag skulle vilja vara vän med ändå. Så.

Hur som, även vårt älskade Top Model Sverige gjorde en liknande tabbe häromveckan. Nu råkar jag till och med ha sett avsnittet två gånger (fråga mig inte varför) och i den berörda scenen står Sibel framför juryn och försöker vara innovativ med att styla en sjal och så fort hon är färdig hugger Isabella Scorupco till och säger att hon är så söt men att hon måste faktiskt gå hem och raka armhålorna, och hon får genast högljudda bidrag av övriga jurymedlemmar. Själv står Sibel och ber om ursäkt så översvallande att man kan tro att hon faktiskt har gjort något fel. Senare i avsnittet ser man henne stå framför spegeln och desperat försöka få bort den minimala stubben som ju syns då tydligt på kvinnor som inte är blonda och fjuniga.

Det är så fånigt så det liknar igenting. Men å andra sidan, vad kan man egentligen förvänta sig av Top Model?

/Pernilla