Det här är väldigt besvärande att erkänna, men vilken underbar nyhet att kändis-Robinson kommer igen! Robinson är troligtvis den ultimata dokusåpan och med gamla deltagare blir det helt klart ännu snaskigare.  Det fina är också att de flesta har någon form av relation till Robinson, då extremt många  samlades framför tvn för att bevittna denna “vuxenmobbning”. Det känns på något vis väldigt Hylandskt och vackert. Ett slags folkhem i miniformat. Eller inbillar jag mig bara? Men visst var det moralpanik och extrema kvällstidningsrubriker? Inte minst efter att en deltagare tog livet av sig. Alltså deltagaren som var världens första utröstade Robinson-deltagare. Klart detta nya tv-fenomen måste känts obehagligt.

En av deltagarna som ska tillbaka till ön är Robban. Såklart.  Minns så himla väl hur han, helt olovandes, hade gömt en tandborste i kalsongerna på sig själv. Tror jag läste det i Vecko Revyn, eller visade han det till och med på tv? Tänkte i alla fall att tandborsten måste ha smakat snopp och varit smutsigare än vad han än kunde ha hittat på ön. Helt klart information jag hade kunnat vara utan känner jag såhär i efterhand.

Tillsist: Ikväll började  Svenska dialektmysterier igen.  Givetvis var det superbusigt av Fredrik Lindström att vara full i tv och dessutom bland verklighetens folk! Och det VAR bra tv. Ändå kände jag att någonting saknades. Kändes lite tunt och omustigt. Men helt klart mysigt.

Men tandborsten då?

/Johanna