Idag är det lördag och det betyder loppis, sol och körvlunch. Och inte bara det, för idag är lillongen på vift, så vi ser på tvserier även dagtid!!! Äntligen har Fringe blivit lite spännande och sådär mysko som jag vill ha´t. Äntligen får jag verkligen säga. Två små anmärkningar bara:

  • Är Olivia en ny Scully? Jag tänker på bortförandet, redan i första säsongen har ju en sådan avhandlats. Precis som Scully. Hoppas inte Olivia har blivit inseminerad med alienbebisar bara. Får ju finnas gränser på kopierandet.
  • Varför detta trams med John Scott? Vadå good guy till slut ändå? NEJ. Dålig förklaring. Vad var grejen med att han dödade den där mannen i piloten då? Och nästan dödade Olivia. Varför ifrågasätter hon inte det? Och varför förklarar han inte mer, om exempelvis Massive Dynamics? För mycket luckor och för mycket kärlekstrams och försoning. Kanske blir nästa Lost trots allt, i alla fall vad gäller obesvarade frågor och fega utvägar.

    Nä, nu ska jag dricka vin och youtube:a sad pianosongs, verkar vara poppis. En del till och med lovar att jag kommer att börja gråta. SÅ sorgliga pianosånger har de lagt upp. Låter sannerligen lovande./Johanna