Efter att ha sett treans repriser av Project Runway inser jag en sak. Jag har världens tv-crush på Kenley Collins. Ni vet hon i säsong 5 som var lite 50-tal med mörkt hår, kort lugg och något dålig attityd (Som även är med i Project Runways allstar-säsong jag inte hunnit med ännu). Minns att jag till och med klippte en kort och töntig lugg när den säsongen sändes, trots att jag då inte insåg vart jag fick den urbota dumma idén ifrån.

Kenley må vara en riktig pudding med fina hårbonader varje dag, men det jag gillar mest är nog just hennes ego och tjurighet. Minns att hon skällde på ungefär alla i juryn varje gång och var sådär barnsligt tjurig och vresig  jämt. Antar att denna beundran grundar sig i min respekt för auktoriteter, eftersom jag själv aldrig skulle vara så uppnosig mot de som förmodas veta bättre än jag. Tyvärr.  Men Kenley räds ingen. Nej nej, hon står bara där och ser docksött vresig ut.

När jag bildgooglar henne nu blir jag återigen dumsugen på att klippa en sån där lugg. NEJ!!!!

/Johanna