Alltså den här bloggen har verkligen blivit styvmoderligt behandlad av mig, så jag avbryter mitt i en storstädning för att meddela att jag fortfarande lever, frodas och tittar på TV, precis som alltid.  Har ju varit på Teneriffa i en vecka så det är väl delvis det. I vilket fall har två stora saker hänt. Rent TV-mässigt alltså. Först och främst har vi fått SVT Play på TVn, vilket är helt fantastiskt. Med ett  klåfingrigt litet barn här hemma är det svårt att titta på datorn, så det var verkligen välkommet. Invigde det hela med att se Beroende av TV, som Pernilla tidigare skrivit om. Gillade det,  speciellt det om TV-serier som klassmarkör och ett sätt att markera status. Att det inte alls handlar om att höja upp alla sorts TV-tittande utan snarare bibehålla den gamla vanliga dikotomin hög- och lågkultur. Och det är ju sällan sånt här analyserars just på TV på det var trevligt.

För det andra har vi, helt motsägelsefullt gentemot det jag precis skrev här ovanför, kommit på att det är trivsamt att sängtitta på serier på datorn. Vilken revolution! Så tokiga är vi. Snart slutar vi väl att borsta tänderna också. Ikväll kanske vi börjar sängtitta på Fringe eller The River, eller möjligtvis fortsätter på Alcatraz. Eller kanske alltihop! Ikväll kan allt hända!

/Johanna