Har nu sett det åttonde avsnittet av vår klubbserie Once Upon A Time och, ja.. den är ju inte jättebra. Men det som irriterar mig allra mest är att det faktiskt ligger en bra story i grunden. Men sedan envisas de med att dra ut på det i oändlighet, så mycket att det faktiskt bara är vartannat avsnitt som ens är sevärt. Och mellanavsnitten är nu så meningslösa att det nästan blir ett steg fram, två steg tillbaka. Jag har inte alls lust med att se den redan så överexponerade Rumpelstiltskins bakgrundsstory. Eller ännu ett “Emma och Regina blir nästan vänner, men vänta nu – nej de hatar ju varandra!”. Föregående avsnitt dock, där brände det till! Jag vill ju se mer om hur drottningen slutligen fick banditen Snow att hamna i glaskistan. Få reda på vad det var Snow gjorde som fick drottningen att hata henne så. Få veta vad som händer när/om fler sagokaraktärer börjar minnas sina riktiga jag. Och vad kommer hända med Emma och Henry som är från den riktiga världen? I den här takten lär jag väl dock få vänta till säsong fyra. Och ärligt talat, det vet jag inte om det är värt.

 

/Linde