Varje jul brukar jag hinna fylla luckorna mellan paketöppning och knäcktuggande med mer eller mindre avancerade bok/tv-projekt. Ett år sträckläste jag Harry Potter-böcker. Ett annat jobbade jag mig genom alla säsonger av Vänner. I år blev det något mindre ambitiöst i form av omstart på Glee-fronten. Jag närmar mig nu slutet av säsong två och har fått återuppleva highlights som Sues bröllopsklänning, Lady Gaga-avsnittet och ponny-tröjstrenden. Det finns inget bättre än att sträck-se serier och veta att man har eoner av avsnitt bara ett klick bort.

En miniserie har jag hunnit med också, såg första avsnittet av South Riding på SVT och då otålighet är mitt mellannamn letade jag upp de resterande två avsnitten på annat håll. Välspelat och stiligt lantligt 30-tal, men man har sett det mesta förut. Jag ställer högre hopp till Mildred Pierce som jag planerar att kasta mig över när andan faller på. Eller när alla Glee-avsnitt blivit sedda..

/Linde