Någon dag ska jag göra den där enkäten jag med, men vet inte hur länge till ungen sover så då känns ett kort inlägg mer på sin plats. Egentligen kan jag tänka på något annat än att vårt badrum nu är klart och att vi äntligen kan duscha hemma igen, men det är ju absolut inget med TV-klubben att göra. Så istället får jag skriva om Plus, som jag såg en repris av häromdagen.

Alltså såhär är det: när jag var 17- 18 år hatade jag barn intensivt. Tyckte att de var helt onödiga och förstörde ens åka till New York eller Berlin och leva dekadent och bohemiskt-drömmar och skrek irriterande när man ville sitta ner och känna sig missförstådd. När jag var 23 fick jag själv barn, vilket inte alls var med i mina planer, men givetvis älskar jag min unge, och numera tyckr jag att barn är precis som andra människor; några är söta och några är hemska. Nu till saken: på SVT:s Plus pratade Lyxfällan-Charlie om vad föräldrar köper till sina barn. Några föräldrar fick berätta vad deras barn önskade sig och det var verkligen en never ending-lisa på saker som helt jävla svindyra, som exempelvis Iphone, Ipad, Ipod, TV-spel i 800-kronorsklassen, hund, dator osv i all evennerlighet.  Inget konstigt med eller? När jag själv var barn ville jag ha en swimmingpool, så det är väl ingen nyhet att barn har drömmar om dyra saker. Det märkliga var dock hur förälrarna ställde sig till detta. Mina egna föräldrar gav mig givetvis ingen pool av den enkla anledning att det är dyrt och att barn inte behöver precis allt de önskar s. Dagens föräldrar resonerar tydligen helt annorlunda. De verkade mer tycka att det det var lite dumt att barnen ville ha så mycket grejer, men aja, vill de verkligen det så vilka är då de att förvägra sina barn sann lycka? Det här gör mig så jäkla upprörd att jag känner det gamla barnhatet komma fram igen, jävla snorungar som bara vill ha och ha och utan att blinka gladerligen ruinerar sina föräldrar. Så himla vidriga. Inser visserligen att det är föräldrarnas fel, men ändå. Otacksamma små kräck!

/Johanna