Hittade denna fantastiska tv-enkät på en annan bra tv-blogg!

Känner att jag är lite begränsad till vad jag tittar på just nu men det är ju svårt att vara objektiv när man är mitt uppe i allt.

1. En serie som aldrig borde lagts ner?

 Alla serier tjänar väl egentligen på att läggas ner, kanske ibland förr än senare för då längtar man ju bara efter mera! Bättre än att låta det rinna ut i sanden och bli kasst.

2. En serie du önskar att fler tittade på?

 Så himla svårt, i min bekantskapskrets vill jag säga Battlestar Galactica för av någon anledning så är det bara jag och Alex som tittar på det vilket är helt galet.

 3. Favoriten bland de nya serierna för säsongen?

 Tycker att både Revenge och Homeland håller hög klass hittills.

 4. Din favoritserie nånsin.

 Det beror ju lite på vad man är ute efter för stunden men Buffy funkar ju t ex alltid!

 5. En serie som du hatar?

 Har extremt svårt för Big bang theory och även de nyare säsongerna av Scrubs. Konstigt att något som brukade vara så roligt känns helt sjukt tråkigt och tillgjort och framförallt alldeles för långlivat. Och ja, CSI Miami, herremingud.

 6. Ditt favoritavsnitt av din favoritserie?

Det här är ju så himla svårt va. Men jag gillar verkligen “Hush”, det är det avsnittet jag alltid kommer att tänka på, men fan, alla avsnitt är ju så sjukt bra. Svårt att välja ett. Buffy då alltså.

 7. Minst favoritavsnitt av din favoritserie?

 Det finns några avsnitt i Battlestar Galactica där de (spoiler alert!) bosätter sig på en planet och allt bara är misär och jävelskap. Hur kul var det då!

 8. En serie alla borde titta på?

Vill inte upprepa mig för mycket så säger Fringe, också himla bra och underskattat!

 9. Bästa scenen nånsin?

 Jag får nog be att återkomma med denna, får just nu bara upp en massa filmscener och det går ju inte! Finns dock svinmånga roliga scener från Futuramas ”Xmas story” men jag hittar inte de jag vill ha på you tube tyvärr och de låter inte alls lika roliga i återberättad skrift.

 10. En serie som du inte trodde du skulle gilla men slutade upp med att älska? [Konstig svenska i den frågan.]

 Battlestar Galactica. Var enorm motståndare och ointresserad och typ somnade under första avsnittet. Men medan Alex fortsatte titta och jag mest satt lite i bakgrunden blev jag totalt uppslukad och fanatisk i slutet.

 11. En serie som gjorde dig besviken?

 Dead like me. Gjorde ett snabbt gästspel i tv-klubbens irl-klubb men det var bara så himla tråkigt. Pushing daisies gillade jag inte heller. Eller Heroes säsong 2 osv.. Finns ju hur mycket som helst om man börjar gräva lite.

 12. Ett avsnitt du sett mer än fem gånger?

 Säkert The Office julspecial. Kanske även Futuramas julspecial? Älskar julen!

 13. Favoritserie från barndomen?

 Kan inte komma på någon serie sådär på rak arm men jag minns däremot att jag (kanske konstigt nog) såg på Twin Peaks när jag var liten och även om jag inte lagt handlingen på minnet så minns jag så tydligt stämningen och karaktärerna.

 14. Manlig favoritkaraktär?

 Älskar Jack i Revenge. Så himla genomfin.

 15. Kvinnlig favoritkaraktär?

 Veronica Mars är ju smått genial. Och Elaine i Seinfeld.

 16. Guilty pleasure-serier?

 Typ alla make over-program och Say yes to the dress!

 17. Favoritminiserie?

 Sherlock! Åh, kommer det en säsong två snart eller? (Edit:ja!)

 18. Favoritserie som började tidigare än 2000?

 Buffy! Seinfeld! Säkert mer.

 19. Bästa cast?

 Battlestar Galactica. Alltså ursäkta tjatet men allt med den serien är ju så bra.

 20. Favoritkyss?

 Bah! Jag vet inte. Tycker inte det är så viktigt tror jag. Gillar mer det intensiva flörtandet som leder till hånglandet.

 21. Favoritpar?

 Gillade verkligen Logan och Rory i Gilmore Girls. Typ första halvan av förhållandet, sen var det mer hat.

 22. Favoritserieavslutning?

 Gilmore Girls! Känner att den slutade helt optimalt, fast ändå på ett så deppigt sätt.

 23. Mest irriterande karaktär?

Typ alla i Seventh heaven. Ungen i One tree hill. Tyler i Revenge.

 24. Bästa citat?

Alltså verkligen helt valfritt från The Office (UK) men här är ett roligt:

Gareth: All right then Einstein if you’re so clever, what am I thinking about now?
Tim: You’re thinking how could I kill a tiger armed only with a biro?
Gareth: No.
Tim: You’re thinking if I crash land in the jungle can I survive by eating my own shoes?
Gareth: No and no you can’t.
Tim: What are you thinking Gareth?
Gareth: “I was thinking will there ever be a boy born who can swim faster then a shark?

 Man måste kanske se det!

 25. En serie du planerar att titta på (ny eller gammal)?

Har massa serier jag inte hunnit med! Till exempel The walking dead, American horror story, West wing, Carnivàle osv i all oändlighet.

 26. Största OMG-ögonblick?

Känns som att jag har OMG-ögonblick hela tiden men bara för det så kommer jag inte på någon. Jo! Dollhouse hade ett par stycken. Och i Fringe såklart!

 27. Bästa pilotavsnitt?

Passar för tillfället.

28. Första tv-besatthet?

 Sunset Beach! Extremt besatt. Extremt bra. (Då. Kanske.)

 29. Pågående tv-besatthet?

 Har inte riktigt någon just nu, lite tråkigt. Har däremot många bra som jag gärna ser! Senaste besatthet var Game of thrones. Ser sjukt mycket fram emot säsong 2.

 30. Sorgligaste karaktärsdöd?

 Åhh dog tusen gånger om när Denny dog i Grey’s Anatomy. Helt sjukt sorgligt.

/Pernilla