Jag är nog egentligen inte TV-klubbsmaterial, eftersom jag har tydliga problem med behärskingen. Jag är besatt av tanken att jag inte får se mer än ett avsnitt i veckan, trots att hela kroppen skriker efter mer. Redan igår såg jag vecka 50:s Homeland och jag skulle lätt kunna se minst fem avsnitt till denna vecka  (men lovar att aldrig begå samma TV-klubbsdödssynd som med The Wire tidigare i år).

Fjärde avsnittet var klart det bästa hittills och har fått mig att gå från att tycka att det är helt okej till att ligga nattetid och fundera kring hur allting kan hänga ihop. Det var helt klart smart att skippa big brother-temat och på så vis också släppa den hittills givna mallen för varje avsnitt.  Istället väcktes nya frågor kring Carries förflutna, paret som köpte huset vid flygplatsen samt om den där Brody verkligen är terrorist.  Och jag älskar verkligen hur de lyckas få till världens mest tryckta stämning mellan makarna Brody. Visserligen var det mer konfrontativt den här gången, men de tre första avsnitten verkligen osar ångest och tyst olycka. Avsnittets överraskning var att se hur besatt och beroende Carrie har blivit av Brody och egentligen var det ju inte alls särskilt oväntat att hon valde att söka upp honom. Egentligen. Och det var oväntat bra flirtande dem emellan, gillade verkligen deras kemi. Jag hoppas på mer Carrie och Brody-action och varför inte lite mer om Carries förhållande till David Estes. Och Saul. Mer Saul!

 

/Johanna