• Världens, enligt mig, bästa* realityserie So You Think You Can Dance skulle gärna få ha tre säsonger per år. Minst. Nu längtar jag efter nionde säsongen, och läser att de åtminstone ska starta med auditions i januari och februari nästa år. Sedan är det bara att starta nedräkningen tills det är TV-fest, med TVÅ avsnitt att se varje vecka.
  • Andra serier jag längtar efter är säsong 2 av Sherlock som utlovas under 2012. Jag är ju inte den som har något mot costume drama, men att det var en moderniserad variant av Sherlock Holmes gjorde mig just ingenting. Och jag minns fortfarande cliffhangern i första säsongens sista avsnitt!
  • Efterlängtade serierstarter som ligger alldeles runt hörnet är Antikrundan (döm mig inte) och Ponnyakuten (jag sa: döm mig inte). Mys-tv att plocka fram på SVT Play så fort andan faller på, perfekt vintersysselsättning.

 

*Jag ber att få återkomma till just denna series storhet.

 

/Linde